woensdag 8 september 2010

Voor TDG


Voorbereiden op toeschouwen van de Tor des Geants (ver, bar en hoog)

De week voor Italiƫ
Spannend. Drooglopen. Vereist wat voorbereidingen om Gi te vinden en bij te houden tijdens zijn Calvaire, volgende week. Warme jas, extra onderbroek, batterijen voor koplamp, blok lood in rugzak voor wat stabiliteit...
Auto huren, tickets uitprinten, spullen kopen, organisatie stalken voor perskaarten. Een heel gedoe voor zo’n bergrennerij. En ik krijg er geeneens een mooie zonnige dag voor terug. Het grootste deel van mijn tripje gaat des nachts plaatshebben. Het kriebelt van spanning. Deze momenten zijn waarschijnlijk veel leuker dan het lopen zelf. Zal wel weer bloed en blaren zweten worden.

Ter renvoorbereiding ligt het even stil. Beter voor de poten, en er is toch geen tijd voor. Anderzijds voelt het al snel alsof je dagen niets gedaan hebt. Dat gebeurt al na twee dagen, om precies te zijn. Potje fietsen dan maar vanavond. Is ook iets met hoge hartslag. Dan in het weekend nog wat bergop doen. Al dat strand op blote voeten is natuurlijk wel romantisch, maar het zet geen zoden aan de dijk. Ach, het belangrijkste is volgens mij dat ik er opeens weer echt heel hard zin in heb. Daar wil ik gaarne een nachtje vakantie voor opofferen. En Gi kost het vier nachten, best veel voor iemand die van zijn nachtrust houdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten