zaterdag 25 september 2010

back home


Herfst, blaadjes, modder, regen, potkachels

S goe

Nieuwe schoenen uitproberen. Echte modderschoenen. Na een kilometer kom ik Philippe tegen. Ik deel met hem de roes van herinneringen aan Italie. Chouchou (Philippe) glimt van pret. Ook hij heeft nummer 58 gevolgd via internet. Dochter Loulou trappelt wat van onrust, ze is net uit school. Chouchou moet ook lopen, vindt hij. Lekker de regen in. We doen Vernatte, hijgend als ouwe stoomketels, en na die twintig procent gelijk warm. Verder. Glimmende schoenen schreeuwen om modder. Krijg in het uur dat volgt voor het eerst het gevoel dat dit terrein met deze schoenen beter te doen is dan ongeschoeid. Zou het dan toch echt zin hebben, die pantoffels?

We houden het kort. Alleen stijgen of dalen, en de schoenen krijgen de modderdoop waar ze naar verlangden. Ik geniet. Heerlijk om in een miezerregentje dit met elkaar te delen. We praten over onze eigen course vorige week en natuurlijk veel over Italie. Mooi. Vriendschap.

Als derde klimmetje de Gayolle. Chouchou slikt even. Helemaal naar boven? Ook het laatste stuk? Ja! Bijna boven beginnen wat restjes Italiaanse spierpijn op te spelen. Tijd om aan te zetten. Waar een wil is...

Thuis giet ik een emmer warm water over me heen. Luxe, de kachel brandt weer, en er is dus weer warm water. Lekker. Winter.

Geloof dat mijn eigen kachel ook weer brandt. Nog vol van de giganten, ontmoetingen in Italie, de bergen, de sfeer, de waanzin. Op naar verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten